Hulshoff rijdt sinds kort met volledig elektrische truck
Hulshoff rijdt al geruime tijd met de nodige elektrisch aangedreven personenauto’s. Sinds kort hebben zij ook een eerste volledig elektrische truck in gebruik genomen, de DuraTruck E 2114.
Hulshoff rijdt al geruime tijd met de nodige elektrisch aangedreven personenauto’s. Sinds kort hebben zij ook een eerste volledig elektrische truck in gebruik genomen, de DuraTruck E 2114. Dit om de wens voor CO2 neutraal transport van een aantal trouwe relaties te verwezenlijken. Voor het bedrijf zelf – waar duurzaamheid hoog in het vaandel staat – was dit ook van groot belang. “Het is iets wat steeds meer klanten, maar ook wijzelf graag willen”, aldus Gerry Hulshoff. En nadat zij GINAF, een vrachtwagenfabrikant te Veenendaal, de opdracht gaven het meest groene vervoersmiddel te leveren, is de keuze voor de Mercedes-Benz chassis gemaakt.
Over de DuraTruck E 2114
Volgens GINAF vervult de E2114 truck de transportbehoefte voor het binnenstedelijk vervoer. Het is een elektrisch aangedreven bakwagen met een laadvermogen van 800 tot 27.000 kilogram en trekkers tot 44 ton GVW. En omdat de aandrijflijnen in het beheer van GINAF ontwikkeld worden, kunnen deze worden aangepast naar de wens van de klant. Dus ook naar die van Hulshoff.
Na enkele aanpassingen is de truck nu niet alleen rijklaar, maar ook stil in gebruik dankzij een compacte laadbak met een elektrisch aangedreven laadlift. Verder is de motor bijgesteld, zodat op de buitenwegen een snelheid tot 85 km/uur gereden kan worden. De heren van Hulshoff: “Daarmee mogen en kunnen we ook eerder op de dag de stad in, omdat omwonenden geen geluidoverlast ervaren. Zeker met deze laadbak en de compacte maatvoering is dit voor ons een wendbare en ideale oplossing. Wij kijken er naar uit om er mee te gaan rijden en zijn benieuwd naar de reacties van onze klanten”.
Het is iets wat steeds meer klanten, maar ook wijzelf graag willen